Kvietimo apimtis | Kvietimas skirtas teikti paraiškas Atžalinių įmonių MTEP projektams įgyvendinti siekiant paskatinti mokslo žinių perdavimą bei mokslo ir studijų institucijose (MSI) sukurtų MTEP rezultatų pagrindu kuriamų inovatyvių produktų plėtojimą Atžalinėse įmonėse. |
---|
Kvietimo lėšos | Kvietimui skiriamos lėšos – iki 5 mln. Eur. |
---|
Paraiškų teikimas | Paraiška su visais priedais pildoma lietuvių kalba ir teikiama el. paštu [email protected] iki liepos 24 d. 16 val. (Lietuvos laiku). Pastaba: siunčiamo laiško apimtis neturėtų būti didesnė nei 33MB. Paraiškos formą ir visus jos priedus pateikti viename faile ADOC formatu. |
---|
Tinkamos projekto veiklos | Tinkamos projekto veiklos – MSI sukurtų MTEP rezultatų komercinimas Atžalinėse įmonėse pagal MTEP etapų klasifikacijos aprašą: - Veiklų nuo 7-ojo iki 9-ojo MTEP etapo įgyvendinimas;
- Veiklų nuo 7-ojo iki 9-ojo MTEP etapo įgyvendinimas su sertifikavimo veikla.
|
---|
Galimi pareiškėjai | - Lietuvos mokslo ir studijų institucija, jeigu paraiška teikiama kartu su Ketinimo protokolu steigti Atžalinę įmonę.
- Atžalinė įmonė.
Tinkami pareiškėjų partneriai: - Kai Pareiškėjas yra MSI, pateikęs Ketinimo protokolą steigti Atžalinę įmonę, Projekto vykdytojas, su kuriuo sudaroma Lėšų skyrimo sutartis, yra Atžalinė įmonė, o galimas (neprivalomas) Partneris yra MSI.
- Kai Pareiškėjas yra Atžalinė įmonė, galimas (neprivalomas) Partneris yra MSI.
Išsamią informaciją apie projektą galima rasti Atžalinių įmonių MTEP projekto puslapyje. |
---|
Projekto terminai | Paraiškos priimamos iki 2025 m. iki liepos 24 d. 16 val. (Lietuvos laiku) Numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia – 2026 I–II ketv. |
---|
Projekto įgyvendinimo trukmė | - Veiklų nuo 7-ojo iki 9-ojo MTEP etapo įgyvendinimui – ne ilgiau kaip 15 mėnesių nuo lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos.
- Veiklų nuo 7-ojo iki 9-ojo MTEP etapo įgyvendinimui su sertifikavimo veikla – ne ilgiau kaip 24 mėnesiai nuo lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos.
|
---|
Projekto biudžetas ir finansavimo sąlygos | Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma: - Veiklų nuo 7-ojo iki 9-ojo MTEP etapo įgyvendinimui – iki 120 000 eurų.
- Veiklų nuo 7-ojo iki 9-ojo MTEP etapo įgyvendinimui su sertifikavimo veikla – iki 150 000 eurų.
Tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų kategorijos yra: - Tiesioginės išlaidos:
- MTEP veiklas vykdančios mokslinės darbo grupės darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų vykdymo išlaidos;
- medžiagų ir trumpalaikio turto, reikalingų įgyvendinti Projekto veiklas, įsigijimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 proc. tinkamų finansuoti išlaidų);
- MTEP paslaugų įsigijimo išlaidos (išlaidos gali sudaryti ne daugiau kaip 25 proc. tinkamų finansuoti išlaidų);
- Sertifikavimo veiklos išlaidos (iki 30 tūkst. Eur). Tinkamos finansuoti išlaidos yra privalomi bandymai ir testavimas CE sertifikatui gauti bei CE sertifikato gavimo išlaidos, techninės bylos ir kitos dokumentacijos parengimo išlaidos nėra finansuojamos;
- išlaidos patentavimo paslaugoms, susijusioms su finansuojamu Projektu.
- Netiesioginės išlaidos. Netiesioginių išlaidų norma yra 7 proc. nuo tinkamų finansuoti Projekto tiesioginių išlaidų, iš kurių 4 proc. netiesioginių išlaidų skiriami Tarybai.
Lėšų skyrimo forma yra negrąžintina subsidija (dotacija). Atžalinei įmonei finansavimas yra teikiamas kaip de minimis pagalba, vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 2023/2831 nuostatomis, taikant iki 100 proc. finansavimą. Jei Atžalinė įmonė jau yra viršijusi bendros de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, limitą, ir projektas teikiamas bendradarbiaujant Atžalinei įmonei ir MSI: - finansavimas Atžalinės įmonės ir MSI įgyvendinamai bandomajai taikomajai veiklai teikiamas kaip valstybės pagalba, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir 25 straipsnį. Pagalbos intensyvumas kiekvienam pagalbos gavėjui negali viršyti 25 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 60 proc. tinkamų finansuoti išlaidų Atžalinei įmonei ir iki 40 proc. MSI, jei yra tenkinamos BBIR 25 straipsnio 6 dalies a punkte ir (arba) b punkto i) nurodytos sąlygos;
- finansavimas Atžalinės įmonės įgyvendinamai Sertifikavimo veiklai teikiamas kaip valstybės pagalba inovacijų paramos paslaugoms, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir 28 straipsnį. Vadovaujantis BBIR 28 straipsnio 3 dalimi, pagalbos intensyvumas kiekvienam pagalbos gavėjui negali viršyti 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, jei yra tenkinamos BBIR 28 straipsnio 4 skirsnyje nurodytos sąlygos.
Jei Atžalinė įmonė jau yra viršijusi bendros de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, limitą, ir projekte dalyvauja be partnerio: - finansavimas bandomajai taikomajai veiklai (Atžalinių įmonių vykdomos 7 – 9 MTEP etapų veiklos) teikiamas kaip valstybės pagalba, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir 25 straipsnį. Vadovaujantis BBIR 25 straipsnio 5 dalies c punktu, pagalbos intensyvumas kiekvienam pagalbos gavėjui negali viršyti 25 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 45 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, jei yra tenkinamos BBIR 25 straipsnio 6 dalies a punkte nurodytos sąlygos;
- finansavimas Sertifikavimo veiklai teikiamas kaip valstybės pagalba inovacijų paramos paslaugoms, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir 28 straipsnį. Vadovaujantis BBIR 28 straipsnio 3 dalimi, pagalbos intensyvumas kiekvienam pagalbos gavėjui negali viršyti 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, jei yra tenkinamos BBIR 28 straipsnio 4 dalyje nurodytos sąlygos.
|
---|
Kartu teikiami privalomi dokumentai | - Projekto rezultato komercinimo strategiją pagal Projekto rezultato komercinimo strategijos rengimo rekomendacijas;
- Mokslinės darbo grupės narių gyvenimo aprašymai (CV);
- Kiti dokumentai, pagrindžiantys MTEP rezultato tinkamumą komercinti (patentai, patentų paraiškos, moksliniai straipsniai, kvalifikacijos pažymėjimai ir kt.);
- Licencinės sutarties kopija;
- Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, pagal Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos forma;
- „Vienos įmonės“ deklaracijos forma, pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 patvirtinta forma;
- Partnerio deklaracija pagal (PAFT 1 priedo 1 priedas);
- Projekto biudžeto detalizavimo forma;
- Dokumentai, pagrindžiantys Projekto biudžeto išlaidas (komerciniai pasiūlymai, paslaugų sutartys, darbo užmokesčio pagrindimo dokumentai ir kiti dokumentai).
- Jei paraiška teikiama su MSI, pateikiama jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis, kurioje turi būti aiškiai išdėstytos šalių teisės ir pareigos, bei šalių atsakomybė Projekte (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į Projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą, laikantis finansinės apskaitos principų, siekiami Projekto rezultatai ir kita);
- Informacijos apie biudžeto pasiskirstymą forma tarp Pareiškėjo ir Partnerio.
- Jei paraišką teikia MSI, pateikti MSI teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, valdymo tvarką;
Išsamus dokumentų sąrašas bei dokumentų formos yra „Atžalinių įmonių MTEP projektų“ puslapyje čia skiltyje „Pareiškėjams“. |
---|
Paraiškų vertinimas | Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas: - Administracinė patikra atliekama vadovaujantis Paraiškų administracinės atitikties kriterijais (Taisyklių 3 priedas) ir Kvietime nurodytais reikalavimais. Administracinę patikrą atlieka Tarybos administracija. Administracinės patikros rezultatai tvirtinami Bendrųjų taisyklių nustatyta tvarka.
- Ekspertinis vertinimas atliekamas vadovaujantis ekspertinio vertinimo kriterijais (Taisyklių 2 priedas).
- Vadovaujantis administracinės patikros ir ekspertinio vertinimo rezultatais bei Kvietimui skirtu finansavimu Tarybos Pirmininko įsakymu yra tvirtinamas siūlomų finansuoti, nefinansuotinų ir, jei sudaromas, rezervinių, projektų sąrašas (toliau – Įsakymas dėl siūlomų finansuoti projektų sąrašo), su kuriuo Pareiškėjai yra supažindinami siunčiant pranešimą elektroniniu paštu.
- Taryba pagal Įsakymą dėl siūlomų finansuoti projektų sąrašo, vadovaudamasi Aprašu, parengia Projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) ir teikia jį VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA). CPVA vertinimą atlieka vadovaudamasi Projektų taisyklėmis ir Aprašo 12 priede numatytais reikalavimais. CPVA PĮP vertinimo trukmė – 45-70 darbo dienų. Gavus užklausas iš CPVA, Taryba kreipiasi į Pareiškėją dėl papildomos informacijos ir (ar) duomenų pateikimo ir (ar) patikslinimo.
- Vertinimo metu CPVA priima sprendimą dėl Tarybos pateikto PĮP tinkamumo finansuoti. Jei CPVA vertinimo metu nustato, kad į PĮP įtrauktas Projektas neatitinka Projektų taisyklėse ar Aprašo 12 priede nustatytų reikalavimų, Tarybos pirmininkas, vadovaudamasis CVPA vertinimu, priima sprendimą dėl siūlomų finansuoti projektų sąrašo pakeitimo ir netinkamo finansuoti Projekto atmetimo. Apie atmetimo priežastis Pareiškėjas informuojamas elektroniniu paštu.
|
---|
Papildoma informacija | Atžalinių įmonių MTEP projektų priemonės aprašymas su Paraiškos priedais ir dokumentais čia. Atžalinių įmonių MTEP projektų taisyklės čia. |
---|