2021–2027 m. ES fondų investicijų programos projektai
![]() | ![]() |
Lietuvos mokslo taryba pagal plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-04-02 „Užtikrinti efektyvų mokslo ir studijų sistemos valdymą“ vykdo projektą Nr. 10-007-P-0001 „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros reorganizavimas, sukuriant su nauju mandatu Lietuvos mokslo tarybą“.
Partneris – Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.
Projekto tikslas – užtikrinti efektyvų mokslo ir studijų politikos įgyvendinimą, optimizuojant Lietuvos mokslo tarybos (LMT) ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) – įstaigų, veikiančių mokslo politikos srityje, veiklą.
Projekto įgyvendinimo metu vykdoma veikla – LMT, kuriai suteikti nauji įgaliojimai, sukūrimas, reorganizuojant MITA prijungimo prie LMT būdu, taip pat naujos infrastruktūros kūrimas bei specialistų, galėsiančių įgyvendinti naujas pavestas funkcijas, komandos suformavimas ir jų kompetencijų kėlimas.
Projektu sprendžiamos šios problemos – vienos pagrindinės mokslo politiką įgyvendinančios institucijos nebuvimas, mokslo politikos įgyvendinimo veiklų, funkcijų ir atsakomybių persidengimas ir dubliavimasis, MTEP veiklai reikalingos infrastruktūros stoka, nepakankamas Lietuvos mokslo ir verslo bendruomenės integracijos į tarptautinę mokslinių tyrimų erdvę skatinimas, konkursinio MTEP veiklos finansavimo organizavimo ir vykdymo trūkumai, nepakankamas mokslo ir studijų institucijų bei ūkio subjektų bendradarbiavimas MTEP srityje, mokslo srities išteklių analizės ir jos rezultatų panaudojimo sprendimams, susijusiems su mokslo ir studijų politika priimti, ir gebėjimų vykdyti naujas pavestas funkcijas trūkumas.
Projekto įgyvendinimu siekiama šių pagrindinių rezultatų:
- Sukurti vieną mokslo politikos sprendimus įgyvendinančią instituciją, kuri, prie LMT prijungus MITA, turėtų naujus (papildomus) įgaliojimus.
- Suformuoti vieningą, aukščiausias kompetencijas turinčią specialistų komandą, galinčią įgyvendinti jai pavestas naujas funkcijas, ir sustiprinti jos gebėjimus.
- Įtvirtinti „vieno langelio“ principą, palengvinsiantį paslaugų teikimą, aktualios informacijos, finansinės paramos gavimą, sumažinsiantį biurokratinių procedūrų skaičių ir trukmę Lietuvos mokslo bendruomenei, verslo atstovams ir kt. suinteresuotoms šalims.
- Skatinti tarptautinį mokslinį bendradarbiavimą tarp mokslo ir studijų institucijų bei ūkio subjektų, kuriant ir komercinant naujus MTEP produktus.
- Optimizuoti viešąjį valdymą ir optimalų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, konsoliduojant mokslo politikos įgyvendinimą vienoje institucijoje.
Projektas finansuojamas iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, viso skiriama 1 776 048,82 eurai.
Pavadinimas | Edukacinių tyrimų proveržis |
Projekto Nr. | 10-044-P-0001 |
Projekto trukmė | 2025 m. balandžio 1 d. – 2029 m. balandžio 1 d. |
Projekto vertė | 15 231660,52 Eur |
Projekto aprašymas | Programos tikslas – plėtoti edukologijos krypties mokslinius tyrimus ir, dalyvaujant tarptautinėse švietimo ir ugdymo srities tyrimų programose ir projektuose, didinti edukacinių tyrimų kokybę bei tarptautinį bendradarbiavimą. Lietuvos mokslo taryba programą įgyvendina su 7 partneriais, kurie įgyvendinans 28 edukacinius tyrimus. Daugiausiai jų atliks Vilniaus universitetas (11), Vytauto Didžiojo universitetas (9) ir Kauno technologijos universitetas (3), Mykolo Romerio universitetas (2). Taip pat į projektą įsitraukė Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas ir Klaipėdos universitetas, kurie vykdys po 1 tyrimo projektą. Tyrimuose daugiausiai bus nagrinėjamas skaitmeninis švietimas ir pedagogų rengimas (7 tyrimai) ir profesinis tobulėjimas (7 tyrimai), taip pat vertinimas ir įtraukusis ugdymas. Tyrimuose taip pat kaip pagrindinė tematika pasirinkta didaktika, mokymosi visą gyvenimą būdai, motyvacija ir plėtra bei ankstyvosios vaikystės pedagogika. Į visas tyrimo grupės įsitraukia nors vieną aukšto lygio dėstytoją, doktorantą ir praktiką – mokytoją. |
Programos metu įgyvendinami edukaciniai tyrimai:
1. | P-EDU-23-27 | Pedagogų rengimo tarptautinė dimensija: tarptautinis ir tarpinstitucinis bendradarbiavimas | Vilniaus universitetas |
2. | P-EDU-23-7 | Mokytojų profesinių žinių ir situacinių įgūdžių tobulinimas | Vytauto Didžiojo universitetas |
3. | P-EDU-23-14 | Delinkventiniu elgesiu pasižymintys vaikai: tinkamiausios mokyklos sistemos reakcijos paieškos | Vilniaus universitetas |
4. | P-EDU-23-24 | Imigrantų mokinių lietuvių kalba: vertinimas, mokymas ir sėkmė | Vytauto Didžiojo universitetas |
5. | P-EDU-23-28 | Pasiekimų tikslų modeliavimas asinchroninėse virtualiose mokymosi aplinkose | Kauno technologijos universitetas |
6. | P-EDU-23-9 | Emocinė kognityvinė klasė, ypatingą dėmesį kreipianti į besimokančių akademinių rezultatų gerinimą, teigiamas emocijas, streso ir depresijos mažinimą | Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
7. | P-EDU-23-1 | Skaitmeninės didaktikos tyrimai: Dirbtinio Intelekto elementų taikymas bendrajame ugdyme (DI-daktika) | Vytauto Didžiojo universitetas |
8. | P-EDU-23-10 | Chemijos didaktika: efektyvesnio mokymo tyrimas | Vilniaus universitetas |
9. | P-EDU-23-3 | Įtraukusis ugdymas visos dienos mokykloje | Mykolo Romerio universitetas |
10. | P-EDU-23-22 | Gerovė ir įgalinimas ugdyme: mokytojų įgalinimo ir mokinių emocinių įgūdžių stiprinimas ankstyvajame ugdyme | Lietuvos sveikatos mokslų universitetas |
11. | P-EDU-23-15 | COMPASS. Užtikrinant ugdymo turinio dėrmę: vertinimo politikos ir praktikos analizė | Vytauto Didžiojo universitetas |
12. | P-EDU-23-23 | Pagalba mokytojui: dėmesingo įsisąmoninimo intervencijų taikymas mažinant mokytojų patiriamą stresą ir perdegimą bei gerinant darbo kokybę | Vilniaus universitetas |
13. | P-EDU-23-13 | DigiMaths4All: Matematikos problemų sprendimo taikant technologijomis grindžiamą mokymąsi ir informatinį mąstymą stiprinimas | Vilniaus universitetas |
14. | P-EDU-23-5 | Technologijomis grįsto savivaldžio mokymo(si) gimnazijos klasėse modelis švietimo politikos formavimui | Mykolo Romerio universitetas |
15. | P-EDU-23-6 | Dirbtinis intelektas įtraukiam vyresniųjų klasių mokinių mokymui(si) | Kauno technologijos universitetas |
16. | P-EDU-23-21 | IMPACT: informatikos mokytojų nuotolinio profesinio tobulinimo perkėlimo į klasę ir poveikio mokinių mokymosi rezultatams tyrimas | Vilniaus universitetas |
17. | P-EDU-23-25 | Formuojamasis vertinimas mokykloje naudojant dirbtinį intelektą | Klaipėdos universitetas |
18. | P-EDU-23-19 | Filosofijos mokymo vidurinėje mokykloje vertinimas | Vilniaus universitetas |
19. | P-EDU-23-8 | Įrodymu grįstas mokymas mokyklinėje matematikoje | Vilniaus universitetas |
20. | P-EDU-23-17 | Mokyklos ugdymo sistemos pertvarkymas mokinių įvairovei, grindžiamas įtraukiuoju ugdymu universalaus dizaino mokymuisi prieigoje | Vytauto Didžiojo universitetas |
21. | P-EDU-23-18 | Aplinkodairinių paradigmų pokytis švietime: nuolatinis ugdytojų mokymasis antropocene (ENVOLEARN) | Vilniaus universitetas |
22. | P-EDU-23-11 | Pedagogų minkštųjų gebėjimų lavinimosi modelis, skatinantis pasitenkinimą darbu, atliepiant ugdymo procesų poreikius mokymosi visą gyvenimą kontekste | Vytauto Didžiojo universitetas |
23. | P-EDU-23-26 | Mokėjimo mokytis ugdymo tęstinumas ankstyvojoje vaikystėje (4-8 m.) | Vilniaus universitetas |
24. | P-EDU-23-12 | Mokyklos efektyvumo ir tobulėjimo vertinimas: 3D trianguliacinės metodologijos prototipo kūrimas | Vytauto Didžiojo universitetas |
25. | P-EDU-23-29 | Inovacijų mokslinių tyrimų skatinimas pasitelkiant į STEAM orientuotą tarpdisciplininį projektinį mokymąsi | Vytauto Didžiojo universitetas |
26. | P-EDU-23-4 | Besimokančios bendruomenės kūrimas ankstyvojo amžiaus vaikų grupėje: gerovė, įsitraukimas ir priklausymas bendruomenei | Vytauto Didžiojo universitetas |
27. | P-EDU-23-16 | Ateities kompetencijų ir mokytojų agentiškumo stiprinimas transformuojant mokytojų profesinio tobulėjimo ekosistemą | Vilniaus universitetas |
28. | P-EDU-23-2 | Išėjimo iš nuotolinio mokymosi grįsto dirbtinio intelekto technologija, modelio skaitmenizavimas | Kauno technologijos universitetas |
Programos metu numatoma įgyvendinti pilotinius projektus, skirtus edukacinių inovacijų poveikiui mokyklose įvertinti, organizuoti edukologinius proveržio forumus, dalyvauti tarptautiniuose renginiuose, mugėse ir parodose. Be to, planuojama pristatyti bendrus Lietuvos edukologijos proveržio programos metu atliktų tyrimų rezultatus tarptautinėse konferencijose.
Projekto tikslinė grupė: studentai, tyrėjai, švietimo sistemos specialistai
Planuojama, kad projekto metu bus organizuotos 49 tarptautinės edukologijos doktorantūros stažuotės, projekto veiklos įtrauks 59 užsienio dėstytojus, tarptautinėse švietimo ir ugdymo srities tyrimuose dalyvaus 65 programų dalyviai. Projekto rezultatai bus pristatyti edukacinių tyrimų pagrindu parengtose publikacijose, kurių numatoma 106, taip pat tarptautinėse švietimo ir ugdymo srities tyrimų programose ar dalyvaus 65 tyrėjai ir mokslininkai.
Ši programa vykdoma kaip Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“ veikla, įgyvendinama 2021‒2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Visais iškilusiais klausimais kviečiame kreiptis el. p. [email protected]
Lietuvos mokslo taryba pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-001-01-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“, veiklą „Įsijungti į Europos atvirojo mokslo debesį“ vykdo projektą Nr. Nr. 10-073-P-0001 „Įsijungti į Europos atvirojo mokslo debesį – galimybių studijos dėl būtinų pokyčių ir investicijų krypčių parengimas“
Projekto tikslas: parengti galimybių studiją, dėl būtinų pokyčių ir investicijų krypčių, siekiant Įsijungti į Europos atvirojo mokslo debesį
Galimybių studija padės įvertinti:
- Esamą mokslinių tyrimų duomenų infrastruktūrą Lietuvoje;
- Mokslininkų, mokslo ir studijų institucijų poreikius, siekiant užtikrinti jų prieigą prie aukščiausios kokybės tyrimų išteklių;
- Reikalingus pokyčius šalies mokslo ir mokslinių tyrimų duomenų ekosistemoje ir konkrečias investicijų kryptis, skatinsiančias tvarią bei atvirą duomenų politiką.
Projekto trukmė: 2025 m. sausio 1 d. – gruodžio 31 d.
Projektą įgyvendinančioji institucija: Lietuvos mokslo taryba
Projekto biudžetas: 209 563,15 EUR.
Projektas įgyvendinamas pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-001-01-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“ (veikla „Įsijungti į Europos atvirojo mokslo debesį“), projekto kodas: 10-073-P-0001. veikla, įgyvendinama 2021‒2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Europos atvirojo mokslo debesis (angl. European Open Science Cloud, EOSC) – visos Europos mastu kuriama skaitmeninė erdvė, kurioje mokslininkai, tyrėjai ir inovatoriai gali saugoti, dalytis ir naudoti mokslinių tyrimų duomenis.
Kontaktai:
Gerinta Raguckaitė
Projekto vadovė
Tel. +370 676 45 756
El. p. [email protected]
Indrė Nazarenko
Informacijos analitikė
Tel. +370 676 16 779
El. p. [email protected]
Atnaujinimo data: 2025-04-28