2021–2027 m. ES fondų investicijų programos projektai

 

LT Finansuoja Europos Sąjunga_NGEU_POS.jpgNKL-Logo_Horizontal-RGB.png

Lietuvos mokslo taryba pagal plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-04-02 „Užtikrinti efektyvų mokslo ir studijų sistemos valdymą“ vykdo projektą Nr. 10-007-P-0001 „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros reorganizavimas, sukuriant su nauju mandatu Lietuvos mokslo tarybą“.

Partneris – Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

Projekto tikslas – užtikrinti efektyvų mokslo ir studijų politikos įgyvendinimą, optimizuojant Lietuvos mokslo tarybos (LMT) ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) – įstaigų, veikiančių mokslo politikos srityje, veiklą.

Projekto įgyvendinimo metu vykdoma veikla – LMT, kuriai suteikti nauji įgaliojimai, sukūrimas, reorganizuojant MITA prijungimo prie LMT būdu, taip pat naujos infrastruktūros kūrimas bei specialistų, galėsiančių įgyvendinti naujas pavestas funkcijas, komandos suformavimas ir jų kompetencijų kėlimas.

Projektu sprendžiamos šios problemos – vienos pagrindinės mokslo politiką įgyvendinančios institucijos nebuvimas, mokslo politikos įgyvendinimo veiklų, funkcijų ir atsakomybių persidengimas ir dubliavimasis, MTEP veiklai reikalingos infrastruktūros stoka, nepakankamas Lietuvos mokslo ir verslo bendruomenės integracijos į tarptautinę mokslinių tyrimų erdvę skatinimas, konkursinio MTEP veiklos finansavimo organizavimo ir vykdymo trūkumai, nepakankamas mokslo ir studijų institucijų bei ūkio subjektų bendradarbiavimas MTEP srityje, mokslo srities išteklių analizės ir jos rezultatų panaudojimo sprendimams, susijusiems su  mokslo ir studijų politika priimti, ir gebėjimų vykdyti naujas pavestas funkcijas trūkumas.

Projekto įgyvendinimu siekiama šių pagrindinių rezultatų:

  • Sukurti vieną mokslo politikos sprendimus įgyvendinančią instituciją, kuri, prie LMT prijungus MITA, turėtų naujus (papildomus) įgaliojimus.
  • Suformuoti vieningą, aukščiausias kompetencijas turinčią specialistų komandą, galinčią įgyvendinti jai pavestas naujas funkcijas, ir sustiprinti jos gebėjimus.
  • Įtvirtinti „vieno langelio“ principą, palengvinsiantį paslaugų teikimą, aktualios informacijos, finansinės paramos gavimą, sumažinsiantį biurokratinių procedūrų skaičių ir trukmę Lietuvos mokslo bendruomenei, verslo atstovams ir kt. suinteresuotoms šalims.
  • Skatinti tarptautinį mokslinį bendradarbiavimą tarp mokslo ir studijų institucijų bei ūkio subjektų, kuriant ir komercinant naujus MTEP produktus.
  • Optimizuoti viešąjį valdymą ir optimalų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, konsoliduojant mokslo politikos įgyvendinimą vienoje institucijoje.

Projektas finansuojamas iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, viso skiriama 1 776 048,82 eurai.

ES.png

 

PavadinimasEdukacinių tyrimų proveržis
Projekto Nr.10-044-P-0001
Projekto trukmė2025 m. balandžio 1 d. – 2029 m. balandžio 1 d.
Projekto vertė15 231660,52 Eur
Projekto aprašymas

Programos tikslas – plėtoti edukologijos krypties mokslinius tyrimus ir, dalyvaujant tarptautinėse švietimo ir ugdymo srities tyrimų programose ir projektuose, didinti edukacinių tyrimų kokybę bei tarptautinį bendradarbiavimą.

Lietuvos mokslo taryba programą įgyvendina su 7 partneriais, kurie  įgyvendinans 28 edukacinius tyrimus. Daugiausiai jų atliks Vilniaus universitetas (11), Vytauto Didžiojo universitetas (9) ir Kauno technologijos universitetas (3), Mykolo Romerio universitetas (2). Taip pat į projektą įsitraukė Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas ir Klaipėdos universitetas, kurie vykdys po 1 tyrimo projektą.

Tyrimuose daugiausiai bus nagrinėjamas skaitmeninis švietimas ir pedagogų rengimas (7 tyrimai) ir profesinis tobulėjimas (7 tyrimai), taip pat vertinimas ir įtraukusis ugdymas. Tyrimuose taip pat kaip pagrindinė tematika pasirinkta didaktika, mokymosi visą gyvenimą būdai, motyvacija ir plėtra bei ankstyvosios vaikystės pedagogika. Į visas tyrimo grupės įsitraukia nors vieną aukšto lygio dėstytoją, doktorantą ir praktiką – mokytoją.

 

Programos metu įgyvendinami edukaciniai tyrimai:

1.P-EDU-23-27Pedagogų rengimo tarptautinė dimensija: tarptautinis ir tarpinstitucinis bendradarbiavimasVilniaus universitetas
2.P-EDU-23-7Mokytojų profesinių žinių ir situacinių įgūdžių tobulinimasVytauto Didžiojo universitetas
3.P-EDU-23-14Delinkventiniu elgesiu pasižymintys vaikai: tinkamiausios mokyklos sistemos reakcijos
paieškos
Vilniaus universitetas
4.P-EDU-23-24Imigrantų mokinių lietuvių kalba: vertinimas, mokymas ir sėkmėVytauto Didžiojo universitetas
5.P-EDU-23-28Pasiekimų tikslų modeliavimas asinchroninėse virtualiose mokymosi aplinkoseKauno technologijos
universitetas
6.P-EDU-23-9Emocinė kognityvinė klasė, ypatingą dėmesį kreipianti į besimokančių akademinių rezultatų
gerinimą, teigiamas emocijas, streso ir depresijos mažinimą
Vilniaus Gedimino technikos
universitetas
7.P-EDU-23-1Skaitmeninės didaktikos tyrimai: Dirbtinio Intelekto elementų taikymas bendrajame
ugdyme (DI-daktika)
Vytauto Didžiojo universitetas
8.P-EDU-23-10Chemijos didaktika: efektyvesnio mokymo tyrimasVilniaus universitetas
9.P-EDU-23-3Įtraukusis ugdymas visos dienos mokyklojeMykolo Romerio universitetas
10.P-EDU-23-22Gerovė ir įgalinimas ugdyme: mokytojų įgalinimo ir mokinių emocinių įgūdžių stiprinimas
ankstyvajame ugdyme
Lietuvos sveikatos mokslų
universitetas
11.P-EDU-23-15COMPASS. Užtikrinant ugdymo turinio dėrmę: vertinimo politikos ir praktikos analizėVytauto Didžiojo universitetas
12.P-EDU-23-23Pagalba mokytojui: dėmesingo įsisąmoninimo intervencijų taikymas mažinant mokytojų
patiriamą stresą ir perdegimą bei gerinant darbo kokybę
Vilniaus universitetas
13.P-EDU-23-13DigiMaths4All: Matematikos problemų sprendimo taikant technologijomis grindžiamą
mokymąsi ir informatinį mąstymą stiprinimas
Vilniaus universitetas
14.P-EDU-23-5Technologijomis grįsto savivaldžio mokymo(si) gimnazijos klasėse modelis švietimo
politikos formavimui
Mykolo Romerio universitetas
15.P-EDU-23-6Dirbtinis intelektas įtraukiam vyresniųjų klasių mokinių mokymui(si)Kauno technologijos
universitetas
16.P-EDU-23-21IMPACT: informatikos mokytojų nuotolinio profesinio tobulinimo perkėlimo į klasę ir
poveikio mokinių mokymosi rezultatams tyrimas
Vilniaus universitetas
17.P-EDU-23-25Formuojamasis vertinimas mokykloje naudojant dirbtinį intelektąKlaipėdos universitetas
18.P-EDU-23-19Filosofijos mokymo vidurinėje mokykloje vertinimasVilniaus universitetas
19.P-EDU-23-8Įrodymu grįstas mokymas mokyklinėje matematikojeVilniaus universitetas
20.P-EDU-23-17Mokyklos ugdymo sistemos pertvarkymas mokinių įvairovei, grindžiamas įtraukiuoju
ugdymu universalaus dizaino mokymuisi prieigoje
Vytauto Didžiojo universitetas
21.P-EDU-23-18Aplinkodairinių paradigmų pokytis švietime: nuolatinis ugdytojų mokymasis antropocene
(ENVOLEARN)
Vilniaus universitetas
22.P-EDU-23-11Pedagogų minkštųjų gebėjimų lavinimosi modelis, skatinantis pasitenkinimą darbu,
atliepiant ugdymo procesų poreikius mokymosi visą gyvenimą kontekste
Vytauto Didžiojo universitetas
23.P-EDU-23-26Mokėjimo mokytis ugdymo tęstinumas ankstyvojoje vaikystėje (4-8 m.)Vilniaus universitetas
24.P-EDU-23-12Mokyklos efektyvumo ir tobulėjimo vertinimas: 3D trianguliacinės metodologijos prototipo
kūrimas
Vytauto Didžiojo universitetas
25.P-EDU-23-29Inovacijų mokslinių tyrimų skatinimas pasitelkiant į STEAM orientuotą tarpdisciplininį
projektinį mokymąsi
Vytauto Didžiojo universitetas
26.P-EDU-23-4Besimokančios bendruomenės kūrimas ankstyvojo amžiaus vaikų grupėje: gerovė,
įsitraukimas ir priklausymas bendruomenei
Vytauto Didžiojo universitetas
27.P-EDU-23-16Ateities kompetencijų ir mokytojų agentiškumo stiprinimas transformuojant mokytojų profesinio tobulėjimo ekosistemąVilniaus universitetas
28.P-EDU-23-2Išėjimo iš nuotolinio mokymosi grįsto dirbtinio intelekto technologija, modelio
skaitmenizavimas
Kauno technologijos
universitetas

Programos metu numatoma įgyvendinti pilotinius projektus, skirtus edukacinių inovacijų poveikiui mokyklose įvertinti, organizuoti edukologinius proveržio forumus, dalyvauti tarptautiniuose renginiuose, mugėse ir parodose. Be to, planuojama pristatyti bendrus Lietuvos edukologijos proveržio programos metu atliktų tyrimų rezultatus tarptautinėse konferencijose.

Projekto tikslinė grupė: studentai, tyrėjai, švietimo sistemos specialistai

Planuojama, kad projekto metu bus organizuotos 49 tarptautinės edukologijos doktorantūros stažuotės, projekto veiklos įtrauks 59 užsienio dėstytojus, tarptautinėse švietimo ir ugdymo srities tyrimuose dalyvaus 65 programų dalyviai. Projekto rezultatai bus pristatyti edukacinių tyrimų  pagrindu parengtose publikacijose, kurių numatoma 106, taip pat tarptautinėse švietimo ir ugdymo srities tyrimų programose ar dalyvaus 65 tyrėjai ir  mokslininkai.

Ši programa vykdoma kaip Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“ veikla, įgyvendinama 2021‒2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Visais iškilusiais klausimais kviečiame kreiptis el. p. [email protected]

ES.png

Lietuvos mokslo taryba pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-001-01-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“, veiklą „Įsijungti į Europos atvirojo mokslo debesį“ vykdo projektą Nr. Nr. 10-073-P-0001 „Įsijungti į Europos atvirojo mokslo debesį – galimybių studijos dėl būtinų pokyčių ir investicijų krypčių parengimas“

Projekto tikslas:  parengti galimybių studiją, dėl būtinų pokyčių ir investicijų krypčių, siekiant Įsijungti į Europos atvirojo mokslo debesį

Galimybių studija padės įvertinti:

  • Esamą mokslinių tyrimų duomenų infrastruktūrą Lietuvoje;
  • Mokslininkų, mokslo ir studijų institucijų poreikius, siekiant užtikrinti jų prieigą prie aukščiausios kokybės tyrimų išteklių;
  • Reikalingus pokyčius šalies mokslo ir mokslinių tyrimų duomenų ekosistemoje ir konkrečias investicijų kryptis, skatinsiančias tvarią bei atvirą duomenų politiką.

Projekto trukmė: 2025 m. sausio 1 d. – gruodžio 31 d.

Projektą įgyvendinančioji institucija: Lietuvos mokslo taryba

Projekto biudžetas: 209 563,15 EUR.

Projektas įgyvendinamas pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-001-01-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“ (veikla „Įsijungti į Europos atvirojo mokslo debesį“), projekto kodas: 10-073-P-0001. veikla, įgyvendinama 2021‒2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Europos atvirojo mokslo debesis (angl. European Open Science Cloud, EOSC) – visos Europos mastu kuriama skaitmeninė erdvė, kurioje mokslininkai, tyrėjai ir inovatoriai gali saugoti, dalytis ir naudoti mokslinių tyrimų duomenis.

Kontaktai:

 

Gerinta Raguckaitė
Projekto vadovė
Tel. +370 676 45 756
El. p. [email protected]

Indrė Nazarenko
Informacijos analitikė
Tel.  +370 676 16 779
El. p. [email protected]        

Atnaujinimo data: 2025-04-28