Dažniausiai užduodami klausimai (D.U.K.)

Neradote naudingos sau aktualios informacijos? Užduokite klausimą

Informaciją, kaip publikacijose pateikti nuorodą į gautą finansavimą iš Lietuvos mokslo tarybos, galite rasti čia.

Projektą įgyvendinanti institucija neturi prisidėti finansiškai, nebent kvietime teikti paraiškas nurodyta kitaip. 

Asmuo, kaip projekto vadovas ar kitas pagrindinis projekto vykdytojas, gali teikti paraiškas pagal kelis lygiagrečiai vykstančius kvietimus. Kai kuriose Lietuvos mokslo tarybos administruojamose programose ir priemonėse (jos išvardytos Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių 7 punkte), nuo paraiškoje nurodytos projekto įgyvendinimo pradžios iki projekto įgyvendinimo pabaigos, projekto vadovas gali būti ne daugiau kaip dviejų Lietuvos mokslo tarybos finansuojamų projektų pagrindinis vykdytojas ir vieno iš jų vadovas. 

Asmuo gali teikti tik vieną to paties kvietimo paraišką kaip projekto vadovas ar kitas pagrindinis projekto vykdytojas, jei kvietime teikti paraiškas nenurodyta kitaip. Kiti projekto vykdytojai (nepagrindiniai vykdytojai), kurie paraiškoje asmeniškai nenurodomi, o tik jų pareigos, darbo apimtys ir atliekamos užduotys, kaip projekto vykdytojai gali dalyvauti keliose paraiškose. 

Projekto įgyvendinimo laikotarpį pratęsti galima tik išimtiniais atvejais, pavyzdžiui, dėl sunkios ligos, nėštumo ir gimdymo atostogų, vaiko priežiūros atostogų. 

Projektą sustabdyti galima tik išimtiniais atvejais, pavyzdžiui, dėl sunkios ligos, nėštumo ir gimdymo atostogų, vaiko priežiūros atostogų. 

Taip, iš projekto lėšų galima apmokėti straipsnių paruošimo leidybai mokesčius, knygų paruošimo leidybai mokesčius bei išlaidas, publikuojantis atvirosios prieigos žurnaluose ar leidžiant atvirosios prieigos knygas.  

Atkreipiame dėmesį, kad išlaidos už publikacijų atvėrimą hibridiniuose žurnaluose nėra tinkamos apmokėti Lietuvos mokslo tarybos projektų lėšomis. 

Projekto biudžetas ir trukmė nurodomi kvietimo tekste ir / ar kvietimo dokumentuose. Ribų atskiroms projekto išlaidų rūšims nustatyta nėra. Vienintelė išlyga taikoma netiesioginėms projekto išlaidoms, kurios negali viršyti 20 proc. projekto tiesioginių išlaidų sumos. 

Jei prekes įsigijote pigiau, už sutaupytas lėšas papildomai galite įsigyti prekių ar paslaugų, kurios būtinos projekto vykdymui. Jei prekes ar paslaugas įsigijote brangiau nei buvote suplanavę, trūkstamas lėšas galite persikelti iš kitų projekte numatytų išlaidų rūšių (jei kur nors sutaupėte) arba vykdančioji institucija gali prisidėti savo lėšomis. 

Ar tokius keitimus reikia suderinti su Lietuvos mokslo taryba, galite skaityti čia.  

Palyginamasis ekspertinis universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veiklos vertinimas yra Lietuvos mokslo ir studijų institucijų išorinės mokslo veiklos vertinimo sistemos dalis.

Palyginamojo ekspertinio vertinimo tikslas – pasitelkiant ekspertus nustatyti Lietuvos universitetų ir mokslinių tyrimų institutų vykdomos MTEP veiklos kokybės lygį tarptautiniame kontekste, šios veiklos ekonominį ir socialinį poveikį bei perspektyvumą.

2023 m. atlikto palyginamojo ekspertinio vertinimo rezultatais, Lietuvos universitetams ir mokslinių tyrimų institutams yra skirstoma 70 proc. valstybės biudžeto bazinio finansavimo lėšų visų mokslo sričių MTEP veiklai plėtoti per ateinančius penkerius metus.

Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimas atliekamas kas penkerius metus. 2023 m. vykdyto palyginamojo ekspertinio vertinimo rezultatai apima:

  • Lietuvos institucijų ar jų dalių (kitaip – vertinamųjų vienetų)  mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veiklą vertinusių 13 užsienio ekspertų komisijų ataskaitos.
  • Suvestiniai palyginamojo ekspertinio vertinimo rezultatai, kuriuose pateikiami vertinamųjų vienetų skaitiniai įverčiai skirtingais pjūviais.

2023 m. Palyginamojo ekspertinio vertinimo rezultatai skelbiami LMT svetainėje.

2018 m. vykdyto Palyginamojo ekspertinio vertinimo, kurį organizavo Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA), rezultatai skelbiami Analitinės informacijos bibliotekoje (AIB).

LMT atlieka Lietuvos mokslo ir studijų institucijų vykdomų mokslo bei meno doktorantūrų kokybės ir efektyvumo vertinimą ir teikia siūlymus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai.

Mokslo doktorantūrų vertinimo tikslai yra:

  • nustatyti, kaip doktorantūros vykdymas atitinka doktorantūrą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;
  • sudaryti prielaidas gerinti vykdomos doktorantūros kokybę bei didinti efektyvumą;
  • teikti informaciją visuomenei apie institucijų vykdomų doktorantūrų kokybę.

Daugiau informacijos apie mokslo doktorantūros vertinimą galima rasti čia.

Pagrindinis meno doktorantūros vertinimo tikslas – padėti ją vykdančiai institucijai(-oms) gerinti doktorantūros kokybę ir efektyvumą, įvertinant doktorantūros tikslų dermę su institucijos misija ir strategija, studijų ir doktorantūros rezultatų kokybę, vadybos efektyvumą, žmogiškųjų išteklių bei materialiųjų išteklių (įskaitant ir infrastruktūrą) pakankamumą, doktorantūros rezultatyvumą.

Daugiau informacijos apie meno doktorantūros vertinimą galima rasti čia.

Formalusis universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP), meno veiklos vertinimas yra Lietuvos mokslo ir studijų institucijų išorinės mokslo (meno) veiklos vertinimo sistemos dalis.

Formaliojo universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP), meno veiklos vertinimo tiklas atlikti vertinimą pagal tris kriterijus:

  1. paskelbtų mokslinių tyrimų rezultatų ir meno darbų sklaidą;
  2. mokslo ir studijų institucijų gautas tarptautinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų lėšas;
  3. mokslo ir studijų institucijų lėšas, gautas iš ūkio subjektų už mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros bei meno užsakymų. 

Pagal formaliojo vertinimo paskutinių trejų metų rezultatus yra skirstoma 30 proc. valstybės biudžeto bazinio finansavimo lėšų visų mokslo sričių MTEP, meno veiklai plėtoti.

Formaliojo (ankstesnis pavadinimas – Kasmetinio) universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP), meno veiklos vertinimo rezultatai skelbiami LMT svetainėje.  

Rezultatai skelbiami po kiekvienų metų vertinimo, juos sudaro:

  • priimti sprendimai dėl mokslo žurnalų, leidyklų, meno sklaidos vienetų pavyzdžių;
  • MTEP projektų ir sutarčių bei ūkio subjektų meno užsakymų vertinimo rezultatai;
  • visų mokslo sričių mokslo darbų formaliojo įvertinimo rezultatai;
  • scenos ir ekrano, vaizduojamųjų menų sričių meno darbų formaliojo ir ekspertinio įvertinimo rezultatai.

Ankstesniais metais atliktų MTEP, meno veiklos vertinimų rezultatai skelbiami LMT svetainėje.  

Formalusis (kasmetinis) kolegijų MTEP, meno veiklos vertinimas yra Lietuvos mokslo ir studijų institucijų išorinės mokslo (meno) veiklos vertinimo sistemos dalis, kurios tikslas atlikti vertinimą pagal penkis kriterijus (nuo 2024 m.):

  • paskelbtų mokslinių tyrimų rezultatų sklaida;
  • paskelbtų meno darbų sklaida;
  • kolegijų gautos lėšos iš užsakomosios projektinės veiklos;
  • kolegijų gautos lėšos iš meno taikomosios veiklos;
  • kolegijų gautos lėšos iš dalyvavimo tarptautinėse programose veiklos.

Vertinimas atliekamas kasmet.

Pagal formaliojo vertinimo rezultatus kolegijoms skiriamos valstybės biudžeto bazinio finansavimo lėšos moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai, meno veiklai plėtoti.

Daugiau informacijos apie vertinimą galima rasti LMT svetainėje.  

Lietuvos mokslo taryba atlieka užsienyje įgyto mokslo (meno) daktaro laipsnio vertinimą ir pripažįsta (arba nepripažįsta) užsienyje įgytą kvalifikaciją lygiaverte Lietuvos Respublikoje teikiamam mokslo (meno) daktaro laipsniui.

Daugiau informacijos apie kvalifikacijų vertinimą galima rasti LMT svetainėje.

Atnaujinimo data: 2024-06-25